torsdag 1 september 2011

1/9:2

Igår visades tredje avsnittet av Robinson och jag har inte ändrat åsikt om tjejerna än. Jag vet inte hur verklighetstrogen bilden man får av dem i tv är, men jag hoppas att tv4 har slått rekord i vinkling av personligheter, för en del av dem är verkligen bara för mycket. Jag märker hur jag sitter och tänker "Vad sa hon nu? Nä, hon sa inte det där va? Jo, det gjorde hon. Pucko." Helt otroligt. Dessutom är det inte bara på individnivå de klantar sig, hela lag ställer till det. Ena laget orkade inte passa elden på natten så de lät den medvetet slockna fast de vid det tillfället inte hade tändstål eller något annat att tända en ny eld med. Seriöst? Var har de hittat de här människorna någonstans? Stureplan eller?

En sak till: Redan efter två avsnitt var det två tjejer som hade åkt hem. Inte för att de hade blivit utröstade eller var fysiskt skadade utan för att de inte ville vara kvar längre. Hur många tusen var det som sökte till Robinson? Mååånga! Hur många blev uttagna? 20 stycken, 12 av dem är tjejer. Det finns så många människor som skulle ge väldigt mycket för att få vara med och så kommer folk med och åker hem efter bara några dagar för att de saknar sina familjer? Det är inte okej och jag tycker det är fruktansvärt respektlöst mot alla dem som inte lyckades ta sig hela vägen i uttagningarna. Respektlöst, ohyfsat och nästan lite ouppfostrat. I Majsans hjärna dessutom fullständigt obegripligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar