fredag 2 september 2011

2/9:1

Hej alla ormar och kopparödlor där ute!

Nu är jag mer än lovligt trött på er och jag tycker det är dags att ni slutar förstöra mina och andras skogspromenader. Gå i ide eller något istället är ni snälla. Tro inte att jag inte ser er bara för att ni ligger stilla, jag ser er. Tro inte heller att ni kan smita undan så att jag inte ska se er, jag ser er även när ni är på flykt.

Jag har en fråga till alla er kräldjur där ute: Har ni hört talas om allemansrätten? Nej, det har ni inte. Vet ni varför ni inte har det? För att den gäller inte er. Hade den gjort det hade ni kännt till den. Allemansrätten innebär i stora drag att människorna i det här landet får vistas i princip överallt när som helst. Den nämner inget om att ni har rätt att vistas i princip överallt när som helst. Därför föreslår jag att ni klumpar ihop er och ringlar ner i ett stort hål under jorden och stannar där tills vidare.

Tack på förhand!

/Majsan

Ps. Om du som läser det här är en mygga, ett knott eller en fästing gäller det dig också. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar