torsdag 1 september 2011

1/9:1

Hårolyckan åtgärdades igår!

För att kunna maskera mitt lilla misstag fullständigt blev det en halvkort, rak page som färgades mörkbrun i ett par, tre olika nyanser. Jag vet faktiskt inte hur många olika färger det blev i slutändan och eftersom det bara är nyansskiftningar kan jag inte räkna dem heller. Tidigare var håret halvlångt, slitet och mellanbrunt med ljusa slingor så det blev en ganska markant skillnad.

Över tre timmar tog det att få allt gjort eftersom jag åtgärdade rufset på en frisörskola. Långt tid, men det gör inget. Jag hade ändå inget annat inplanerat under dagen och det är väldigt trevligt att bli ompysslad i flera timmar, dricka kaffe och läsa skvallertidningar. Ibland var de två som grejade med håret samtidigt (lyx!) men det var en duktig och trevlig ung tjej som gjorde det mesta av jobbet. Mina tvivel över att jag hade gått med på att klippa av det mesta av håret försvann varje gång någon av hennes kursare gick förbi och frågade vad hon skulle göra med mitt hår. Uppenbarligen är de vana vid att folk bara vill ha sitt hår toppat när de kommer dit, för hennes ansikte lyste upp och hon uppvisade ett stort brett leende varje gång hon kunde svara "Jag ska få klippa av det jättemycket!". Hon tyckte det var så uppenbart superkul att få klippa av mycket och stå och putsa och greja i oändlighet att jag nästan hade låtit henne klippa det jättekort om hon hade bett om det. Nästan, men förmodligen inte. Riktigt så kul ska vi inte ha.

Frisyrklippning och flerfärgsfärgning i tre timmar. Låter dyrt va? 600 svenska riksdaler fick jag hosta upp. Knappt hälften av vad jag hade fått betala hos en vanlig frisör skulle jag tro. Länge leve frisörskolor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar