tisdag 30 augusti 2011

30/8:2

Wohoo, jag får världens bästa idéer ibland! Andra gånger är de dock inte lika briljanta...

För några år sedan såg jag på Oprah eller Ricki Lake eller den där Jennie Vadhonnuheter (Jones?) eller någon annan talk show hur en snitsig frisör lärde ut hur man kunde klippa sitt hår själv. Luta sig framåt, snurra ihop håret, klippklipp, klart! Det såg så himla lätt och bra ut och publiken jublade och klappade händerna.

Igår kväll låg jag i soffan och snodde mitt hår runt ett finger för att ha något att göra under en reklampaus. Topparna var sådär ruskigt slitna så att de var kluvna och spretade både hit och dit. Då kom jag att tänka på den där snitsiga frisören och fick ett infall, hämtade en sax, lutade mig framåt, snurrade ihop håret, klippklipp, klart! Travade in i badrummet och tittade mig i spegeln. Hmm... inte illa alls, fast det var fortfarande en hel del torra och slitna toppar kvar. Jag lutade mig framåt igen, snurrade ihop håret, klippklipp lite till, klart! Tittade i spegeln. Jodå, helt okej. Vände mig om och fixade till speglarna så att jag kunde se håret på baksidan av huvudet. GAH!!!! SÅDÄR SKULLE DET DEFINITIVT INTE SE UT!!!

Som sagt, ibland får jag världens bästa idéer, ibland är de inte lika briljanta. Nuff said.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar