fredag 13 maj 2011

13/5:2

Jag vågar påstå att ordet avtrubbad på ett klockrent sätt beskriver 99% av den västerländska (den så kallade civiliserade) delen av homo sapiens. Men så ibland dyker det upp en nyhet som fortfarande har förmågan att skaka om oss luttrade tvåhjulingar. Idag var det dags igen.

Så, en ung bulgarisk man travar in i en asiatisk butik på Teneriffa och hugger med hjälp av en machete huvudet av en äldre engelsk kvinna, plockar upp huvudet, håller det i handen och talar till det samtidigt som han promenerar iväg längs gatan bland alla turister. WTF?!?

Efter att jag läst igenom flera artiklar om det här hittar jag några guldkorn mitt i all bedrövelse:
Ett ögonvittne beskriver gärningsmannen: "Han såg inte smart ut." (Aha, då vet jag precis vem det är!)
Hur polisen fick tag på gärningsmannen: En italiensk man körde ikapp honom på sin motorcykel och kastade sin hjälm på honom. (Hade det varit i Sverige hade han garanterat fått böter för att han hade tagit av sig hjälmen under körning.)
Dessutom: Macheten som gärningsmannen använde sig av hade han enligt en "lokal talesperson" (vad är det för något? Ett yrke? Ett vittne? En polis?) införskaffat i affären där han överföll kvinnan. Jasså. Jag må vara lite trög ibland, men vad i hela friden har det för betydelse i sammanhanget?

Ja jisses, mycket ska man höra innan öronen trillar av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar