söndag 15 maj 2011

15/5:1

Efter att min hjärna arbetat övertid sedan igår morse genom att älta, analysera och fundera fick jag något slags genombrott här för en stund sedan. Frustrationen bubblade över och jag ville bara dunka huvudet i väggen av ren irritation över min obeslutsamhet. Den obeslutsamhet som förresten var grunden till att jag blev jag kallad ambivalent två gånger av två olika personer under gårdagen. Grrr...

Hur som helst, jag ville som sagt bara dunka huvudet i väggen och tänkte irriterat att jag verkligen önskade att någon talade om för mig hur jag ska göra så att jag inte behöver lägga mer energi på det här. En mikrosekund efter att den tanken flugit genom mitt huvud insåg jag att jag skulle bli skitsur på en person som bestämde ett av alternativen åt mig, samtidigt som en person som hade valt det andra alternativet skulle komma betydligt mer lindrigt undan.

"Det låter som att du redan har bestämt dig" skrev herr H till mig igår. "Nej, verkligen inte" svarade jag. Undrar om inte herr H hade rätt trots allt. Igen. F*n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar