söndag 29 maj 2011

29/5:1

Kostrådgivare, coach och taktil massör är jag redan men det sägs att det är bra att ha flera ben att stå på. Jag hoppas att det stämmer för nu har jag en ny utbildning på g! Hudvårds- och spaterapeut blir jag den här gången och när jag är klar med utbildningen kan jag, såvitt jag inte drabbas av akut inlärningsförlamning, utföra följande:

* Lymfriktig ansikts-, dekolletage- och nackmassage
* "Vanlig" rygg- och nackmassage
* Akupressurmassage
* Hudvård och klassisk ansiktsbehandling
* Hudanalyser, både manuella och med hudanalysmaskin
* C-vitamin- och havtornsbehandling
* Hudvård med alg-, ler- choklad/kaffe - och vitaminmasker
* Arbete med infraröd värmelampa, vapozon, lupplampa och sterilisator
* Terapeutiska specialmasker
* Salongsbehandlingar med antiage-krämer, serum och masker
* Portömning
* Färgning av fransar och bryn
* Vaxning av ansiktet
* Plockning och formning av ögonbryn
* Permanent ögonfransböjning
* Kosmetiskt ansiktslyft
* Galvanisk strömbehandling
* Microneeding, även kallat nålning
* Kunskap om arbete med diverse maskiner för portömning, hudslipning och annat smått och gott
* Makeup till vardag och fest (Ska verkligen Sveriges minst konstnärliga person jobba med det? Nope.)
* Färglära i teori och praktik
* Manikyr samt laga och förstärka naglar, lackning, filning, polering och dekorering
* Minx (en folieteknik för naglar och händer)
* Varm och kall vaxning av ben, bikinisnitt, armhålor, rygg och armar samt brasiliansk vaxning (!)
* SPA-massage från topp till tå
* SPA-ansiktskurer
* Aroma- och kurbad
* Choklad- och aromamassage
* Choklad-, kaffe- och aromainpackning
* Kroppspeeling och skrubb
* Inpackningar med lera och alger
* Kosmetisk fotvård samt klippning och filning av naglar, fotpeeling och att lösa förhårdnader
* Fot- och vadmassage
* Oljeinpackning och inpackning med choklad, alger och lera

Utöver det läser jag även 320 poäng basmedicin, vilket är lika mycket som man läser på en undersköterskeutbildning.

Ni som bor i södra Skåne kan redan nu börja förbereda er på att jag har måååånga praktiktimmar att ta mig igenom och därför kommer det att finnas en uppsjö av billiga elevbehandlingar hos mig senare höst för er och alla ni känner. Vad sägs om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar