söndag 8 maj 2011

8/5:1

Ibland är Pälsboll väldigt mycket till salu för väldigt lite pengar. "Bortskänkes mot annonskostnad", typ. Idag hade jag gladeligen både betalat annonskostnad och levererat Pälsboll till köparen utan att be om ett öre.

Pälsboll har insett att när vi har hästar som går ute dygnet runt i en av hagarna här innebär det att det är fri tillgång till snacks. Snacks som i det här fallet stavas h-ä-s-t-b-a-j-s och som han gladeligen stoppar i sig som ett litet mellanmål när andan faller på. Nåja, jag tycker inte om att han gör det men så länge han inte blir sjuk av det kan jag ändå unna honom en smakbit ibland.

Det stora problemet har uppstått sedan han på eget bevåg uppfann en egen liten regel som innebär att om man tar en tugga från en random hög i hagen så måste man rulla sig i den efteråt. Varje gång, efter varje tugga och i varje ny hög.

Om vi precis har gått upp på morgonen och tar morgonsvängen runt gården för att Pälsboll ska få lätta på trycket så uppskattar jag inte det där rullandet i hagen. Jag vill helst inte starta min söndagmorgon med att duscha hund. Det är liksom inte min variant av en bra start på dagen. Faktum är att det kan förstöra väldigt mycket av min morgon.

Ja du, herr Pälsboll. Hoppas du blev mätt av besöket i hagen för någon frukost blir det inte för dig idag. Å andra sidan blir det inte blir det någon annons om "hund bortskänkes" heller. Hämnden är ljuv (och oerhört barnslig)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar