måndag 9 maj 2011

9/5:1

Stackars Pälsboll ska få sig en fullständigt obefogad avhyvling, men eftersom han egentligen inte har gjort något fel tänker jag skriva den här istället för att gå loss på stackaren.

Ett kort samtal mellan mig (M) och min teamleader (T) på mitt extrajobb nu på eftermiddagen:
T: Kan du jobba i morgon?
M: Japp, inga problem.
T: Bra. Har du möjlighet att jobba tolv timmar, 7-19, tre timmar övertid plus OB?
M: Nä, jag har en hund hemma.
T: Aha, ja då går det ju inte.

JÄKLA PÄLSBOLL TILL ATT STÄLLA TILL DET! Jag behöver de där extra pengarna. Lönen som dyker upp den här månaden är mindre än liten, jag har ett csn-lån som ska betalas i slutet av månaden, Silverpärlans bildoktor tog en massa kronor från mig och du Herr Pälsboll, behöver i allra högsta grad ett besök hos din osteopat i Kungsbacka. GAAAAAAAAAH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar