söndag 8 maj 2011

8/5:2

För någon som har ett tråkigt liv skulle det här kunna kallas för en spännande dag. Positiva och negativa saker har avlöst varandra i ett, men tack och lov har det positiva övervägt. Gött! För att ta det i ordning:

Negativt #1: Pälsboll ägnar morgonens första minutrar åt hästbajsbad.
Positivt #1: Jag sparade säkert flera kronor på hans uteblivna frukost och jag har uppskattat de andra gånger vi har varit ute på gården i dag och han inte har fått något drömskt i blicken och dragit i väg till hagen med stort H.

Negativt #2: Det fanns både civilpoliser som stoppade fortkörare på motorvägen och uniformerade poliser som gjorde flygande besiktningar (ellervaddetnuheter) av bilar på vägen när jag åkte till Båstad idag.
Positivt #2: De stoppade inte mig.

Negativt #3: De vuxna ledarna/tränarna för gymnastiktjejerna som tävlade på mitt jobb idag betedde sig flera gånger som riktiga skitstövlar och verkar helt ha missat grejen med team building och lagkänsla.
Positivt #3: De tävlande tjejerna i åldern 15-23 år, en åldergrupp som jag vanligen tycker är oerhört jobbig att ha att göra med, framstod som oerhört mogna och jordade personer till skillnad från sina dubbelt så gamla ledare/tränare. Girlpower!

Negativt #4: Efter tävlingen skulle tjejerna äta hamburgare som en av oss ur personalen (nej, inte jag) grillade ute på gården. Att vinden blåste åt fel håll idag och att det därmed luktade grillrök inne i ladan var tydligen under all kritik enligt en av ledarna/tränarna.
Positivt #4: När de tävlande beställer hamburgerbuffé finns det alltid hamburgare till oss instruktörer också. Mumsigt!

Negativt #5: Massor av problem när ledarna/tränarna skulle betala.
Positivt #5: Jag var inte chef idag och det blev därmed aldrig mitt problem att ta itu med. Japp, det var en väldigt egoistisk positiv punkt...

Negativt #6: Dags att tanka bilen på hemvägen. Kan det någonsin vara positivt?
Positivt #6: Yes, bensinpriset var sänkt sedan sist!

Negativt #7:  Den stundande långpromenaden med Pälsboll lockade inte alls när jag kom hem efter jobb.
Positivt #7: Sol, värme och promenadsällskap i form av A2. Hurra för promenadsällskap!

Negativt #8: Klockan har sprungit iväg och energin försvann någonstans på vägen. Med största sannolikhet blir matlagandet till morgondagens jobb lidande.
Positivt #8: Jag lagar mat på fem minuter i morgon bitti, blir "tvungen" att använda ingredienser som jag egentligen inte är speciellt förtjust i och kommer därmed äntligen att bli av med dem.

Negativt #9: Min rygg värker just nu som besatt.
Positivt #9: Jag vet att jag lever för hade jag inte känt av mina kroppsdelar ibland hade jag nog varit död och det hade säkert varit ganska tråkigt. (Okej, nu gick jag lite över gränsen, men jag har inte hittat något annat positivt med ryggen än.)

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar