torsdag 16 juni 2011

16/6:1

Det finns en stor nackdel med att ha en timanställning hos ett bemanningsföretag som extrajobb. Många fördelar också såklart, men definitivt en stor och välkänd nackdel.

När jag gick och lade mig på onsdagskvällen, alltså igår, hade ingen ringt om jobb på torsdag, alltså idag. Hmm... Det är ganska ovanligt att vara utan jobb de dagar jag har möjlighet att jobba men visst, det händer ibland. Någon minut efter att klockan slagit 7 på torsdagsmorgonen blir jag väckt av att mobilen ringer, min konsultchef hörs i andra änden när jag svarar och hon ber mig komma in och jobba så fort jag kan. Studs upp ur sängen, fixa frukost, fixa iordning något att ta med att äta på lunchrasten, fixa iordning mig hjälpligt så att jag inte skrämmer slag på folk med min blotta uppenbarelse och dessutom se till att Pälsboll får en morgonpromenad. Stress, stress, stress, skynda, skynda.

Vid 8.10, som tur är innan jag har hunnit åka hemifrån, ringer mobilen igen. Konsultchefens ljuva stämma hörs än en gång. Företaget jag är uthyrd till har fått nya prognoser och minskad orderingång och håller som bäst på att skicka hem överflödigt folk. Inget behov av Majsan längre med andra ord. Färdigsminkad och med matlådan i handen är det bara att kliva ur arbetskläderna och ställa om hjärnan på att göra annat idag.   Luften går ur mig lite och jag ser några hundralappar få vingar och flaxa iväg men samtidigt blir jag lite lätt lycklig över att slippa åka. Dessutom är klockan bara knappt 8.30 och jag är redan klar och redo att sätta igång med att göra något vettigt av dagen trots att jag är hemma. Inte så illa alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar