söndag 26 juni 2011

26/6:2

Trots att jag skrev i förrgår att jag skulle skriva om hela det där inlägget som försvann så tror jag att jag struntar i det. Här kommer en sammanfattning istället:

Blogginlägget handlade mest om att det är praktiskt med midsommar (och jul och påsk) för att mataffärerna säljer tokbillig sill, och till viss del även lax. Därefter skrev jag en del om att vikten som min kropp så olägligt har lagt på sig nu mitt i bikinisäsongen i själva verket mest består av vatten och jag debatterade lite om vad det var som gav mig denna extra vattenvikt. Jag gissade på att det var en lufttorkad skinka som jag har ätit en hel del av den senaste tiden. Den innehöll nämligen tillsatt socker, men det stod inte i innehållsförteckningen hur stor mängd det handlade om. Troligtvis var det en hel del för så fort skinkan tog slut började kroppen släppa en del av vattnet. (För er som fundersamt kliar er i huvudet nu och funderar på vad jag babblar om kan jag upplysa om att kolhydrater binder en massa vatten i kroppen. Det är därför många går ner väldigt mycket i vikt första veckan om de slutar äta kolhydrater. Överflödigt vatten försvinner snabbt ur kroppen).

Därefter skrev jag om att jag hade börjat hamstra billig mat nu när jag fick lön så att jag skulle kunna fylla upp mitt frys i nya lägenheten med ½-prisetvaror så fort som möjligt. Jag vet ju inte hur mycket billig mat jag kan hitta när jag väl har flyttat härifrån. Sedan avslutade jag blogginlägget med att berätta om den stora ansamling (flug-?)larver som visade sig bo i min lilla kompostlåda som jag samlar gränsaksrester i innan jag några gånger i veckan bär ut dem och slänger dem i stora komposten. Det krälade och rörde sig som om grönsaksliken levde när jag hällde över dem i ett större kärl för att bära ut dem i förrgår. Riktigt vidrigt faktiskt.

Så, nu fick ni en kort sammanfattning som tog fem minuter att skriva snarare än de 45 som det långa originalinlägget tog. Roligare än så var det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar