tisdag 7 juni 2011

7/6:1

Hej SMHI!

Jag vill bara tacka för att ni varnade mig för det hejdundrande åskovädret som skulle dra in över västra Sverige idag under eftermiddagen och kvällen och som ni utfärdade en klass 1-varning för. Vilken tur att ni gjorde det, för om ni inte hade förberett mig hade jag kanske inte dragit ur alla kontakter till alla tekniska prylar jag har här hemma (alla två) och dessutom hade jag kanske åkt till skogen och gått en längre promenad än jag gjorde nu. Det hade kunnat ta ände med förskräckelse om jag eller Pälsboll hade fått en blixt i huvudet. Bra att ni varnade och förberedde mig.

Vet ni vad SMHI? Varken Danmark eller Norge kunde förutspå ovädret, inget av ländernas väderinstitut (eller vad det heter) har nämnt något om det. Är inte det konstigt? Tur att ni finns och styr upp allt!

Med de allra vänligaste hälsningar,
Majsan

Ps. Jag har inte sett skymten av något oväder och klockan är snart 22. Visst kommer det snart, precis som ni lovat? Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar