söndag 26 juni 2011

26/6:4

En spännande (?) upptäckt så här på söndagseftermiddagen:

En del av tjejerna som var med på festen på midsommarafton var verkligen high fashion och såg ut att vara hämtade ur Elle eller någon annan jet set-blaska. Långa, smala, skitsnygga och pratandes stockholmska trots att vi befann oss i södra delarna av Sverige. Av ren tristess roade jag mig nyss med att lite på måfå leta runt på Facebook efter personer som var med på festen och som jag hade lyckats snappa upp namnet på. Jag hittade en och därefter var det såklart inte så svårt att hitta fler. Så länge de har en synlig lista med vänner är det bara att scrolla igenom den.

Nu vet jag varför tjejerna kändes så lyxiga. De ÄR lyxiga, en del av dem verkar höra till den riktiga innekretsen i hufvudstaden. De finns med på bilder från både den ena och andra tillställningen, från Stureplan och röda mattan, med och utan kändisar jämte sig. Inte konstigt att jag kände mig lite malplacerad i deras sällskap...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar