torsdag 14 juli 2011

14/7:1

Nu är det segt här på bloggen, inte många ord har satts på pränt de senaste dagarna. Jag har faktiskt en ursäkt. Jag har målat färdigt i den nya lägenheten.

Det är lite knäppt, men jag känner mig nästan lite kär i den där lägenheten. Jag går omkring och fnissar och jollrar lyckligt när jag är där. Jag går ut med Pälsboll och hittar en rad körsbärsträd, ett tjugotal skulle jag tro, där man kan plocka körsbär om man känner sig lite sugen på det. Jag inser att jag bara har två kilometer till byggaffären dit jag åkte för att köpa en extra pensel, en liten roller och en hink extra färg. Jag inser senare på kvällen att jag bara har knappt tre kilometer till den stora mataffären. Kilometern mellan byggaffären och mataffären bjuder på både pizzerior, café och någon asiatisk restaurang. Jag känner mig vansinnigt bortskämd på ett väldigt behagligt sätt. Det regnar, men jag bryr mig inte så mycket. Jag har ju en lägenhet.

Det blir nog bra, det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar