tisdag 19 juli 2011

19/7:2

Vet ni vad jag hittade i en av flyttlådorna idag? Motivation. Helt otroligt att sånt kan lagras i en låda i ett förråd, men så fungerar det tydligen.

Motivationen över att låta mina under det senste året tillkomna trivselkilon försvinna har inte riktigt velat infinna sig tidigare. Volangerna och fluffet har inte stört mig så mycket egentligen, det enda som har stört mig har varit att mina kläder inte har passat. Hade jag inte haft det lilla problemet hade jag låtit det vara som det är. Jag tänkte köpa en storlek större på kläder om några veckor när jag ska ha min planerade shoppingspree och vara nöjd med det. En bra plan om jag får säga det själv.

Men så tidigare idag öppnade jag en låda och plockade upp den ena underbara skapelsen efter den andra, framför allt i form av klänningar som är så fina att jag nästan blir tårögd. Naturligtvis var jag tvungen att prova dem och det gick.... sådär. Jag får på mig dem men de korvar sig lite här och där. Intressant i sammanhanget är att min misstanke om att min kropp har omformats de senaste två åren bekräftades. Kläderna sitter inte åt på samma ställen som innan. Kroppen har alltså, helt oberoende av tjockleken på min kroppsisolering, ändrat form. Till det bättre, skall tilläggas. Tack och lov för det.

Nu är i alla fall motivationen på topp igen och jag är tacksam om mina reservkilon smälter bort så att jag kan komma i mina fina kläder igen. En del stötdämpning ska försvinna och underliggande vävnader ska stramas upp lite. Ett projekt att ta itu med, med början NU. Det går säkert bra.

Med tanke på prat om volanger, fluff och isolering ska jag avsluta det här på ett snyggt sätt genom att lära er en mycket viktig sak: Det heter inte bilringar, det heter faktiskt kostcirklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar