onsdag 20 juli 2011

20/7:1

Onsdagskväll (lillördag) och plötsligt och helt utan förvarning, som genom ett trollslag, dyker hela familjen Husfluga upp i mitt kök. De verkar förbereda ett släktkalas av något slag för plötsligt börjar det drälla in fler och fler flugor. Ser mitt kök verkligen ut som en festlokal?

Flugorna använder min kropp (framför allt mitt hår) som soffa, datorn som toalett, köksbordet som parningsplats och diskbänken verkar fungera som en allmän samlingsplats när de inte surrar runt. Nyss räknade jag till tjugofyra flugor som satt på diskbänken och studerade omgivningen med måttlig entusiasm. Samtidigt flög en hel svärm runt, runt i rummet i något som nästan såg ut som en dans för varelser med mycket dålig koordination.

Visst finns det en ramsa som ska skrämma bort flugor? "Flyg fula fluga flyg..." eller något sånt? Jag får googla på det.

Edit: "Flyg fula fluga flyg och den fula flugan flög". Det var visst bara en vanlig tungvrickarramsa och verkar inte inneha någon magisk innebörd alls. Tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar