fredag 15 juli 2011

15/7:1

Beslut taget på en av mina hallonpromenader i skogen för någon timme sedan: när jag har kommit på plats och i ordning i mitt nya gryt ska jag åka iväg och shoppa kläder en dag.

Jag köper nästan aldrig kläder. Nej, jag menar inte "jag köper nästan aldrig kläder, det är säkert två veckor sedan sist och de kläderna jag köpte då är såååå förra månaden!" utan jag menar verkligen att jag nästan aldrig köper kläder. Det händer kanske en gång om året, max två. Sist jag kan minnas att jag gjorde det var i slutet av förra året. Jag fullkomligen älskar att shoppa kläder, men jag gör det inte ändå. Pengar, ni vet. Jag prioriterar annat än kläder, tyvärr.

De kläder jag äger just nu kan delas in i följande kategorier:
*Kläder som är för små (det är många plagg som faller in i den här kategorin!)
*Kläder som jag tycker är fina men aldrig kommer att ha på mig (VARFÖR köper man såna kläder?!?)
*Kläder som ligger i flyttlådor i ett förråd i födelsestaden (jag har ärligt talat ingen koll alls på hur mycket det är...)
*Kläder som jag har med mig här och har använt så mycket att de har tappat passform totalt och nästan är på väg att gå sönder lite här och där (skabbigt och lite pinsamt).

Sedan har vi skor också. Det ska vi inte ens gå in på, det är om möjligt ännu värre. Underkläder och smink, allt behöver uppdateras. Därför tänker jag ta mig råd att shoppa loss en dag om några veckor. Jag ska åka till ett shoppingcenter och gå lös i affärerna. Jag vet att det inte kommer gå åt några stora pengar för det är inte min grej att köpa dyra kläder och skor, men jag tänker tillåta mig att spendera en del trots att jag kanske får ångra det om några månader när räkningarna dräller in. Jag ska klappa mig själv lite på huvudet och säga "Du är duktig du Majsan, du fixade det här också. Åk och köp lite nya kläder som belöning vetja!". Det ska jag göra. Lite självpepp och en knuff framåt, det behövs faktiskt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar