söndag 31 juli 2011

31/7:1

Efter en incident igår (dagen som för övrigt var flyttdagen med stort F) ser jag idag ut som en hamster som har hamstrat en omgång pellets i sin vänstra kindpåse. Jag som i vanliga fall har ett ganska ovalt och smalt ansikte har nu fått möjligheten att se hur jag skulle se ut med en rundare ansiktsform. Genom att täcka över den högra ansiktshalvan har jag som genom ett trollslag skaffat mig ett nytt utseende. Magiskt, men jag vet inte om det är speciellt klädsamt faktiskt.

För en stund sedan skulle jag borsta tänderna och öppnade munnen för att dra igång min dagliga tandtrådsgenomkörare. Det gick sådär. Jag kan nämligen inte öppna munnen helt för tillfället. Plötsligt märkte jag att mina tänder såg ovanligt små ut i förhållande till ansiktsbredden. Det är inget jag har tänkt på tidigare, men idag var det så uppenbart. Märkligt. Jag hämtade en köksstol som jag ställde mig på för att se min kropp i badrumsspegeln. Aha, där fick jag svaret på det. Hela kroppen är uppsvullen och jag ser ut som en liten boll (för att vara jag alltså, annars är jag inte så väldans bollik). Varför?

En stressad och pressad och i viss mån dåligt planerad gårdag råkade innebära att mitt matintag under dagen i slutändan blev katastrofalt. Jag, som i vanliga fall äter ganska lite kolhydrater, åt under gårdagen två burk makrill i tomatsås (det var frukosten och den har jag inget att anmärka på), 350 g lösgodis och en pizza. Utöver det drack jag två glas rödvin. Från att ligga på en nivå av i snitt 25 g kolhydrater per dag låg jag igår på uppskattningsvis över 400 g, kanske till och med runt 500 g. Inte konstigt att min kropp har svullnat upp som en ballong. Detta innebär att även mitt ansikte är svullet och lite rundare än vanligt, även på den sidan där det inte ser ut som att jag har en fylld kindpåse. Inte konstigt att tänderna ser små ut när omgivningen har blivit större.

Oh well, det går bort om ett par dagar och tills dess får jag se det positiva i att ha fått en tillfällig make over. Varietas delectat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar