tisdag 19 juli 2011

19/7:1

Igår körde jag alla mina saker, möbler och flyttkartonger fyllda till bredden med diverse skräp och annat viktigt, 30 mil från födelsestaden till mitt nya gryt. I natt sov jag i min alldeles egna säng och den var precis så bra att sova i som jag mindes det. Helt underbart!

Jag har gjort tappra försök att organisera alla saker jag har tagit ner, men det går inte så bra. Kökssakerna är i stort sett på plats men resten vet jag inte riktigt var jag ska göra av för tillfället. För att få lite ordning och reda behöver jag gå igenom alla lådor, även de som redan har förpassats ner till källarförrådet, för att rensa, slänga, sortera och packa om. Dessutom behöver jag bestämma mig för vilka kläder som ska få bo i garderoben och vilka som får nöja sig med en lagringsplats ett tag. Samma sak gäller lakan och handdukar och sånt. Allt får inte under några omständigheter plats i Grytet, en del måste ner i källaren eller slängas. Alla prydnadssaker får tills vidare bo i lådor för inget passar in här, likaså en del "onödiga" köksprylar. Jag insåg exempelvis igår kväll att det faktiskt inte är någon idé att jag har tio rödvins- och tio vitvinsglas ståendes i ett köksskåp. Jag känner inte ens tio personer här i staden så sannolikheten att de används är noll. Ner med de flesta i förrådet, endast några stycken blir kvar uppe i Grytet. Samma sak med en massa andra prylar. "Behöver jag dig just nu?" Nej.  "Passar du in här?" Nej. Hepp, då blir de ovillkorligen förpassade till mörkret i lådan de kom ifrån. Hårda bud i Mellerud.

Nu ringde min konsultchef nyss och bad mig jobba i morgon. Visst, det är klart jag ska göra det. Nu tar jag dessutom med mig mina egna skyddsskor till lagret i morgon, vilket innebär att min rygg nog inte ens halvdör under morgondagen. Det är så dags för det nu under den sista veckan på det där stället! Hur som helst, jag svepte med blicken över havet av flyttlådor och kassar här och insåg att det får stå där det står ett tag till. Jag orkar inte ta tag i det nu, jag blir bara stressad när jag ändå måste åka "hem" idag. Jag har en känsla av att lådorna finns kvar nästa gång jag kommer ner. Ingen brådska med att ta hand om dem alltså. Packa ihop sakerna som jag måste ha med mig de tio milen upp till nuvarande bostaden och sedan stuva in mig och Pälsboll i bilen, så får det bli. Pälsboll blir säkert glad över att få komma "hem" några dagar igen om inte annat. Dessutom ska han få en skogspromenad senare i kväll när det är lite svalare.

Vi syns om några dagar Grytet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar