fredag 1 juli 2011

1/7:1

Nycklarna till nya lägenheten är hämtade! Wihoo!

Jag passade såklart på att göra en snabbvisit i lägenheten för att friska upp mitt minne av hur den såg ut, trots att jag inte kan flytta in riktigt än. Reflektioner? Ja, den såg större ut än jag mindes den (för att det var tomt på möbler och inte tio personer på en gång där inne?) och har verkligen gräsliga färger på väggarna (ljusgrått, mörkgrått och limegrönt). Det finns bara två garderober (panik!) men stora fönster som släpper in mycket ljus. Hissen är belägen precis utanför min ytterdörr och det finns en snett uppsatt hatthylla i hallen. Bra storlek på kyl och frys (lycka!), en nästan ny spis men inget duschdraperi (note to self: köp duschdraperi!). Inte för att jag hade blivit speciellt glad över att få överta föregående hyresgästs duschdraperi, men med tanke på att han har efterskänkt en disktrasa (tack, men nej tack) och några målarfärgsburkar till mig hade det inte förvånat mig om jag hade fått ett slemmigt gammalt duschdraperi också. Utöver ovanstående redovisning finns det för tillfället inte mycket att förtälja om lägenhetens beskaffenhet.

Pälsboll ville förresten inte vara där alls om han inte fick sitta i fönstret och skälla på folk, så han blev ganska omgående förvisad ut till bilen där han tog en power nap medan jag bar in ett par kartonger med kläder som jag hade tagit med mig ner. Därefter var det hopp in i bilen och tio mil motorväg tillbaka till nuvarande boendet.

Just det ja, en sak till. Jag kommer praktiskt taget att bo granne med en godisfabrik som har konstant utförsäljning av såna där godisar som inte riktigt blev som de skulle. Karaktär och självdisciplin är härmed mina nya ledord i livet. Lycka till med det Majsan! Tack tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar