torsdag 14 juli 2011

14/7:2

Majsans hjärna tror hela tiden att det är söndag idag, förmodligen för att jag ska jobba i morgon efter två dagars ledighet. Visst är det irriterande när man hela tiden märker att det inte är den dagen man är inställd på att det är? Hjärnan blir ju helt bortkollrad. Grrr...

Hur som helst, jobb i morgon och jobb på lördag och oj, vad jag räknar ner arbetspass nu. Varje gång det känns lite motigt att jobba tänker jag på att när dagen är slut är det en dag mindre kvar tills jag slutar. Då blir det genast lite lättare att bita ihop och göra det jag ska. Max tio (fast förmodligen mycket mindre, kanske hälften) arbetspass kvar på ena stället och troligtvis bara fem kvar på andra. När helgen är slut är det snarare nio och tre som gäller. Majsans hjärna kan bli lycklig för mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar