söndag 3 juli 2011

3/7:1

Ibland när jag har mycket att göra och mycket att ta tag i blir jag som paralyserad och gör ingenting istället för att börja beta av listan med punkter som måste åtgärdas. Ju längre listan är, desto mindre produktiv är jag. En sådan situation befinner jag mig i just nu, så här på kvällskvisten. Att göra-listan är lång, en del av punkterna har dead lines, en del saker behöver jag göra innan morgondagen nalkas. Och här står jag och gör ingenting.

Ibland när jag har mycket att göra och mycket att ta tag i blir jag som paralyserad och gör ingenting istället för att börja beta av listan med punkter som måste åtgärdas. Ibland låtsas jag att jag gör något annat viktigt, som nu när jag skriver samma mening flera gånger bara för att det ska ta lite extra tid att skriva. Men ibland, mitt i detta paralyserade tillstånd, får jag ett ryck och sätter igång med allt jag behöver göra. Nu skulle kunna vara ett sånt tillfälle då det händer, men nää...

Ibland när jag har mycket att göra och mycket att ta tag i blir jag som paralyserad och gör ing... nej, jag skojade bara. Välkommen rycket, nu sätter jag igång!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar