torsdag 10 november 2011

10/11:2

Jag tror aldrig att jag officiellt har hävdat att jag är speciellt smart, men vissa dagar tar min hjärna verkligen priset...

Jag märkte tidigare idag att hundbajspåsarna i stort sett är slut här och jag konstaterade med en djup suck att jag måste köpa en rulle ganska omgående. Nästa sekund tänker jag den intelligenta tanken att jag kan åka till skogen varje dag istället. Där behöver jag inte använda några påsar och då slipper jag lägga pengar på att köpa det. Mmm... smart, för det är ju mycket billigare att köra bil fyra mil om dagen än att köpa en rulle med typ 100 bajspåsar för 10 kr? Jag hade visst lite otur när jag tänkte där. Pucko.

Vet ni förresten vad jag hittade idag? Två hundrastplatser. TVÅ! Inte illa, jag hade ingen aning om att det fanns sånt i den här kommunen. Dock strävar universum som bekant efter jämvikt så när jag blev alldeles till mig i trasorna över hundrastgårdarna såg universum till att ta ner mig på jorden igen genom att vi mitt i ett villaområde mer eller mindre blev överfallna av en lös, stor, svart dovt morrande hund som stolt visade oss en respektingivande rad med blixtrande vita tänder. Tack och lov hade Pälsboll sinnesnärvaro nog att snabbt trava efter mig istället för att svara den svarta besten med att sätta upp en långfinger i nyllet på den. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar