tisdag 1 november 2011

1/11:1

Jag ska göra ett erkännande. Jag ljög för er igår. Lammet kostade inte alls 29.90 kr/kg, det kostade 19.90 kr/kg. Rätt ska vara rätt. Ännu mer rätt är att jag lyckades köpa fyra kilo till för det superbilliga priset, så nu har jag gissningsvis sju och ett halvt kilo lamm i mitt frys. Jag råkade för övrigt köpa på mig tre kilo räkor också, så nu har jag sex kilo såna som delar frysplats med nyss nämnda lamm. Räkorna var billigare den här veckan än de var förra veckan då de var på extrapris. Är inte det märkligt? Oh well, det är inte mitt bekymmer.

Jag kan lika väl fortsätta halvkopiera gårdagens blogginlägg va? I så fall har vi nu kommit till rapporteringen om Pälsboll. Han är bättre i halsen och det är bättre med haltandet men nu har han blivit dålig i magen istället. Stackars jycke.

Jo, en sak till innan jag slutar med det här och fixar lite mat istället: Här ser ni tjejen som lagar bilar alldeles själv! Joråsåatte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar