onsdag 9 november 2011

9/11:2

Pälsboll skäller alltid om det ringer på dörren. Det är helt okej för min del. Han skäller även till om det ringer på en dörrklocka på tv eller om jag knackar i bordet som om någon knackade på dörren. Då skäller han i och för sig mest till, moffar lite för säkerhets skull, men gör ingen större grej av det.

Nu har jag hittat något nytt som jag kan roa mig med när jag har tråkigt och som bevisar att Pälsboll är lite lätt dum i huvudet. Jag kan säga "hejhej!" rakt ut i luften till någon som inte finns och Pälsboll får en jädra fart och yr runt här en stund på jakt efter personen som jag hälsade på. Helt förvirrad rusar han runt och letar i varje vrå av lägenheten, även duschen. Efter ett litet tag verkar han konstatera att det var falskt alarm och går iväg och fortsätter med det han gjorde tidigare. Då säger jag "hejhej!" igen och han kommer sättandes i full karriär och börjar leta efter inkräktare igen. Herregud. Dumhund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar