fredag 25 november 2011

25/11:1

Jag kom på att jag inte har nämnt ett ord om träningen!

Jag var på gymintroduktion i tisdags och där konstaterades det att jag är väldigt ojämnt stark i kroppen. Högersidan är starkare är vänster, vilket i och för sig inte är konstigt med tanke på att jag är högerhänt, men även utöver det är kroppen ojämn. Den har kompenserat tidigare och nuvarande skavanker i kroppen, så den använder de redan hyfsat starka musklerna till att göra hela jobbet medan resten i princip ligger i konstant vila. Därför fick jag ett styrketräningsprogram som går ut på att få kroppen jämnstark och "tvinga" den att använda muskler som brukar undvika ansträning. När jag är jämn och stabil, det bör ta åtta till tio veckor, så kan jag gå på ett nytt träningsprogram som handlar mer om att bygga synliga muskler och skulptera kroppen så som jag vill att den ska se ut.

Så, i tisdags var det alltså gymintro. I onsdags var jag på ett pass indoor walking och igår ett corepass. Idag har jag styrketränat och gått snabbt snabbt snabbt på löpband och lekt lite med en crosstrainer. Sammanlagt en och en halv timme höll jag på. Tiden sprang iväg och plötsligt insåg jag hur länge jag hade tränat. Nu sitter jag i soffan och har myror i benen. Kroppen skriker efter att få röra på sig mer. Det är helt galet. Jag tror jag skulle kunna träna hela dagarna om möjligheten fanns, men jag ska försöka hålla mig i schack. I morgon blir det i alla fall ingen träning, bara en långpromenad med Pälsboll. På söndag däremot, då blir det något pass igen. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar