tisdag 8 november 2011

8/11:2

Alltså, nej jag har inte tid att vara sjuk nu. Jag hade bestämt mig för att ringa till ett gym här i närheten idag och boka en introduktion och därefter dra igång min gratisvecka innan jag bestämmer definitivt om jag ska köpa kort där eller inte. Det lutar åt att ett köp blir av, men har man en gratisvecka att plocka ut så är det smart att göra det oavsett, eller hur? Nu blev det inte mycket av de planerna. Jag vågar inte riktigt ta tag i det där så länge jag känner mig lite risig. Det vore en mycket dålig början att börja träna med något slags skit i kroppen.

Istället har jag ägnat dagen så här långt åt att mota Olle i grind och försöka driva ut eventuella bacillusker innan de får fäste i min kropp. Jag åt räkor och kallrökt lax till lunch (det hade jag i och för sig gjort idag även om jag hade varit frisk som en nötkärna), knaprade i mig några valnötter och pumpakärnor medan jag tittade på Oprah och åkte sedan iväg till mataffären och köpte diverse grejer att boosta kroppen med. I skrivande stund slafsar jag i mig något smoothieliknande gjort av naturell yoghurt, blåbär, havtorn, vitlök, färsk ingefära, gurkmeja och blekselleri. Om det är gott? Nja, nu ska vi inte hänga upp oss på detaljer här...

Så fort jag har sörplat i mig sista slurken ska jag ta mig en extra sked ekologisk extra virgin kokosolja, vira in mig i några extra lager tyg och ta en promenad med Pälsboll i friska luften. Mer än så tror jag inte att jag kan göra, resten är det upp till högre makter att ta hand om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar