lördag 5 november 2011

5/11:1

00.17 inatt, precis när jag med nyborstade tänder skulle krypa ner under täcket och låta huvudet landa på kudden, slängde jag en blick på mobilen. I samma sekund fick jag ett sms. "Om du saknar sällskap för hundpromenad imorgon så anmäler jag mig frivilligt!"  Yay, promenadsällskap i form av Herr H! Därmed har dagen ägnats åt en timmes skogspromenad i slottsmiljö, ett väldans massa bilåkande, kaffedrickande, glassätande (jaja, jag vet...) och några gamla avsnitt av Newlyweds med Jessica Simpson och Nick Lachey. Vilken avslappnad och soft dag det blev.

Nu ligger jag i soffan och tittar på tv och funderar som vanligt på om jag ska köpa träningskort eller inte. Pälsboll ligger och tjurar i sin lilla lya. Lika tokglad som han blir av att träffa Herr H, lika stensur blir han när han åker hem igen. Det är märkligt egentligen. Han har känt Herr H i sisådär ett år och ändå blir han gladare och gladare för varje gång som han ser honom. Min lille översociala skrutt, varför kan han inte bara behandla alla människor som folk? Vilket mycket roligare liv han hade haft då.

Nä, jag ska återgå till mitt tv-tittande. Go´kväll på er!

2 kommentarer:

  1. Gokväll på dig själv. Guldgklimp kanske ser något speciellt hos herr H inte du ser. Godnatt och sov gott.

    SvaraRadera
  2. Jag vet redan att Herr H är världens bästa människa, det behöver jag ingen Pälsboll som talar om för mig. :)

    SvaraRadera