fredag 4 november 2011

4/11:2

Pälsboll är fortfarande inte helt piggelin efter sin sjukdom tidigare i veckan men jag har överskottsenergi som heter duga. Ibland går jag och Pälsboll en promenad som brukar ta två och en halv timme, rundan är ungefär tolv kilometer, och när vi kommer hem från den har jag så mycket energi att jag lämnar jycken hemma och pinnar iväg till affären tre kilometer bort och hem igen. Jag tror att det är ganska normalt beteende.

I morse kröp det verkligen i benen på mig. Jag har inte sovit mycket alls inatt, men energinnivån var på topp när jag väl lyckades ta mig ur sängen. Dålig kombo då att Pälsboll inte är lika piggelin och att han dessutom har lite ont i ett ben. Strax innan lunchtid fick jag ett ryck och åkte iväg till skogen och gick den där rundan själv medan vovven fick vara hemma. Två timmar tog det och då travade jag på i ganska rask takt. Väl hemma kommer Pälsboll traskandes från sitt lya, haltandes- igen. *suck*

Nu har jag precis boostat min kropp men en tallrik med en salig blandning av kallrökt lax, musslor och en Merguez (en sån där "vahettere"-korv med bäst före-datum igår). Nu blir det kaffe och en sked med kokosfett samtidigt som jag ska lägga mig i soffan och glo på tv medan min kropp samlar energi till att ta sig ut på en pälsbollspromenad. Håll tummarna för att hans ben håller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar