måndag 1 augusti 2011

1/8:1

Nu är det inte så roligt faktiskt. Om jag såg ut som en hamster igår ser jag ut som en HAMSTER idag. Den skadade kinden har svullnat upp mer och resten av kroppen har svullnat av en hel del. Skillnaden mellan höger och vänster ansiktshalva är därmed mycket större och mycket mer iögonfallande idag. Tråkigt, för jag hade tänkt ta en tur till möbelaffären för att spana in och eventuellt köpa lite möbler. Jag saknar både soffa, byrå och tv för tillfället och vill gärna fixa det så snart som möjligt. Dessutom behövs framför allt byrån för att jag över huvud taget ska kunna få någon vettig ordning på det här stället. Jag har inga förvaringsplatser än, allt står framme på golvet och jag kan inte göra något åt det.

Utöver den enorma svullnaden gör kinden ont och än värre blir det om jag anstränger mig, så jag kan inte göra något vettigt heller. Smärta kan jag dock leva med så länge jag åtminstone kan visa mig ute, vilket jag alltså inte kan idag. Uttråkad till max är jag också, utan inspiration. Just nu känns saker och ting inte bra alls. Måtte svullnaden lägga sig snabbt så att jag kan ta tag i saker och ting så att jag inte hamnar i ett omöblerat vakuum av tristess.

Fungerar det att lägga is på svullnaden tro? Jag ska ta och fixa lite is och se om det kan få mig att se åtminstone lite halvsymmetrisk ut igen. Vad ska jag göra annars? Trycka i mitt ett halvkilo socker så att resten också svullnar upp igen? Usch, vilken dålig idé.

Har ont, är uttråkad och ser ut som en gnagare. Vilken toppentjej. *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar