tisdag 11 oktober 2011

11/10:3

"En gång är ingen gång, två gånger är en vana" sägs det. När något är en vana kan man använda ordet "brukar". Jag brukar gå till affären och handla mat istället för att ta bilen. Jodå minsann!

Både i lördags och idag traskade jag glatt de tre kilometrarna till mataffären och de tre kilometrarna hem. En och en halv timme tar det från att jag går hemifrån tills jag är hemma igen och då är ungefär en halvtimme av den tiden vad det tar för mig att röja runt inne i butiken.

Min kropp blir glad och plånboken blir glad. Den enda som inte blir så glad är Pälsboll som snällt får ligga kvar hemma och vakta lägenheten under tiden. Vid närmare eftertanke är vädergudarna uppenbarligen inte heller så glada över det för de ger mig en rejäl dusch varenda gång jag går hem från affären, oavsett hur soligt det var när jag gick hemifrån. Varenda gång! Alla två! Galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar