onsdag 26 oktober 2011

26/10:2

Jag råkade tappa min kalender på golvet för en stund sedan och när jag plockade upp den dök vecka 21 upp. Vecka 21 var 23-29 maj i år och det här är vad som står där:
Måndag: Jobb 9.30-16
Tisdag: Kontraktskrivning på den här lägenheten 8.00, jobb 11.30-16 (20 mil bilåkande innan klockan 11.30 alltså...)
Onsdag: Jobb 7-16
Torsdag: Jobb 13-21, långpromenad med sällskap innan det tydligen
Fredag: Tvätta på förmiddagen, jobb 14-19
Lördag: Jobb 10.30-15.30
Söndag: Jobb 11-16.30

Det ser kanske inte så mycket ut, men till saken hör att min hyresvärd var bortrest nästan hela veckan så jag hade hela gården att ta hand om också. Pälsboll skulle förstås ha sin timmeslånga promenad så lägg till 90 minuter (promenad+bilåkande till skogen) för det varje dag. Det var en ganska stressig vecka om jag inte missminner mig, men den var definitivt inte årets värsta. Det råkade bara vara den som hamnade i blickfånget när jag plockade upp kalendern från golvet.

Om jag nu bläddrar fram 22 veckor till vecka 43, alltså den här veckan, är det aningen luftigare i kalendern:
Måndag: ---
Tisdag: Tvätta 8-12
Onsdag: ---
Torsdag: ---
Fredag: ---
Lördag: ---
Söndag: ---

Är det konstigt om jag känner mig aningen uttråkad och overksam? Måste verkligen skaffa mig något att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar