onsdag 12 oktober 2011

12/10:2

Jonas Colting, ni vet vem han är va? Hälsoorakel och Borås stolthet om ni frågar mig. Hälsokonnässör om ni frågar honom. Han skriver krönikor i Borås Tidning med jämna mellanrum och har en förmåga att skapa debatter som tidvis kan bli ganska hätska i kommentatorsfälten. Stadens dietister brukar rasa, och här sitter jag och bara myser åt eländet.

Jag och herr Colting är inne på helt samma linje när det gäller kost och hälsa. Att han råkar vara världens bästa triathlet medan jag förslagsvis kan titulera mig hundpromenerare än bara en parantes i sammanhanget. Vi kanske inte ägnar oss åt samma träning, men vi äter åtminstone hyfsat lika. Bättre än inget i alla fall. Eller ja, jag försöker inbilla mig det åtminstone...

Hur som helst, nu har han åter skrivit en krönika och den här gången handlar den om alkoholmonopolet i Sverige. Mycket bra skrivet och som vanligt håller jag med karln om det han skriver. Har ni tre minuter att avvara tycker jag att ni ska läsa krönikan här på hans egen blogg. Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar