lördag 29 oktober 2011

29/10:1

Jag har misskött mig i veckan. Jag har ätit dåligt och rört på mig för lite, gjort i princip ingenting och haft långtråkiga dagar. Suttit ner alldeles för mycket. Vädret gör inte direkt saker och ting bättre, även om det inte är grundorsaken. Jag tror att den här veckan har potential att gå till historien som en av de mest meningslösa någonsin. Min kropp brukar vara ganska snäll mot mig och låta mig slarva lite då och då utan att göra en större grej av det, men den tar inte hur mycket skit som helst och nu tycker den att måttet är rågat.

Min energinivå är noll. Jag sover dåligt, är alldeles luddig inne i huvudet, tänker långsamt, har ont i ryggen. Skräpet som jag har stoppat i mig, var ska den göra av det? Ut genom huden såklart, det är i första hand så den rensar ut saker den inte tycker ska finnas på insidan. Man kunde önska att den gjorde det på ett diskret ställe, på benen till exempel, men det händer såklart inte. Nej, kroppen vill gärna visa omvärlden vad jag gör med den. "Titta, nu misshandlar hon mig igen!". Utrensning genom ansiktet med andra ord. Några utslag här, några konstiga märken där. Inga finnar än så länge, men jag antar att det kommer dyka upp en eller ett par när som helst.

Nej, jag är verkligen inte mitt bästa jag rent fysiskt för tillfället. Jag sneglar mer och mer åt ett träningskort på ett gym här i närheten. Är det någon gång jag har tid att ta mig an sånt där är det nu, är det någon gång jag behöver sånt där är det nu. Sånt där, som i det här fallet stavas t-r-ä-n-i-n-g. Träning som jag inte klarar av om jag inte äter vettigt. Träning som ger mig energi att göra annat energikrävande. Träning som kommer att göra mig motiverad att ta tag i det där som jag skrev om att jag inte var motiverad att ta tag i för någon dag sedan; plocka fram vax och färgningsgrejer. Vem vill träna med pälsiga ben? Vem vill svettas och oroa sig för mascaran när man kan svettas utan att oroa sig och ändå ha svarta ögonfransar?

Jag svamlar igen, eller hur? Jag har blivit duktig på det den senaste tiden. Svammel, svammel, inget vettigt innehåll. Okej, ta hand om min stackars misshandlade kropp var det. Jag börjar med att ta med Pälsboll till skogen för en långpromenad i dimman. Jag ska göra mitt bästa för att gå lite vilse så att det blir en dubbel- eller trippellångpromenad.

Arrivederci!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar