måndag 3 oktober 2011

3/10:1

Jag är hemma, jag har "vilat" en dag och nu är det dags att försöka komma igång med en vettig vardag igen. Det är lättare sagt än gjort för som vanligt vet jag inte ens var jag ska börja.

Utbildningen som jag har varit på innebär mycket tankeverksamhet framöver. Teori ska läsas in, praktik ska uföras, mina andra utbildningar ska göras klart parallellt med den nya och mitt i allt det vore det inte fel att dra in några kronor att kunna betala hyran med.

Jag befinner mig i en situation som är både skrämmande och spännande på samma gång. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan, ena minuten är jag superpeppad och vill bara komma igång, andra minuten är jag livrädd över att det ska gå åt skogen. Inte själva utbildningsgrejen, den i sig är inget problem, men allt runt omkring.

Att få allt att flyta på och att få saker att gå runt, det är den riktiga utmaningen i allt detta. Att inte deppa ihop om saker och ting börjar krångla är bara det ett mål i sig. Att över huvud taget få ihop ett hyfsat strukturerat inlägg om det här verkar vara omöjligt och jag märker själv hur jag svamlar här nu. Jag har skrivit text och tagit bort den, skrivit nytt, tagit bort, skrivit nytt, tagit bort. Det är väldigt förvirrat. Det kanske inte är helt fel i och för sig, för det ger er en bild av hur det ser ut inne i min hjärna just nu. Det snurrar runt helt oorganiserat, helt enkelt.

Dags att ta tag i saker här. Steg nummer ett är att komma på vad jag ska börja med att ta tag i. Dricka upp mitt kaffe kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar