torsdag 20 oktober 2011

20/10:1

Jag läser här att en satellit ska krascha på jorden under helgen, men att man inte vet exakt var. Vidare läser jag här att det troligtvis kommer att hända under lördagsdygnet och att södra Sverige är ett av de ställen i världen som ligger i riskzonen. Oddsen att en människa ska träffas av satelliten är enligt en av artiklarna 1 av 2000. Känns som en förhållandevis stor risk att få rymdskrot i huvudet tycker jag. Risken att "just du" träffas är dock 1 på 14 biljoner enligt samma källa. Nu känns det lite bättre.

1 på 14 biljoner, risken finns i alla fall kvar. Om, jag säger bara OM, jag nu skulle dö av att ha fått den där satelliten över mig i helgen har jag en önskan om vad det ska stå på min gravsten. "Kunde jag inte bara ha fått vinna storvinsten på Lotto istället?" vill jag att det ska stå. Jag tror att oddsen är ungefär desamma nämligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar