onsdag 10 augusti 2011

10/8:1

Det finns några saker som jag hatar så innerligt att det känns genom ben och märg och grundligt skakar om mig i mitt innersta. En av dessa saker är Radiotjänst.

Radiotjänst är en statlig instans av något slag och bör därmed kunna vara flexibla på alla möjliga sätt, vilket de också är när de känner för det. Man kan exempelvis få betala sin tv-avgift senare om man inte har pengar för tillfället, vilket jag tycker är bra. Inte för att jag någonsin har använt mig av möjligheten, men jag tycker det är bra att den finns.

Jag har haft flera dispyter med Radiotjänst genom åren. Deras häxjakt på folk gör mig vansinnig, deras misstro mot allt och inget gör mig spyfärdig. Jag ska bespara er ett lååååångt inlägg om mina tidigare erfarenheter och konfliker med dem och nöja mig med att spy ur mig dagens händelse.

Jag ringde till Radiotjänst för en stund sedan för att berätta att min nya tv kommer på måndag. Jag har alltså varit utan tv från mitt flyttdatum tills på måndag och bör därmed inte behöva betala för den tiden. Jag har inte fått någon räkning som jag klagade på, utan ringde bara för att informera dem om detta. Tror ni det fungerade? Nejnej, sånt kan de inte fixa nu. Sånt måste de veta i förväg, det går inte att säga till om under tiden eller efteråt. Retroaktiva avdrag kan de inte göra.

Ursäkta mig, men det här är inte ens retroaktivt. Jag är mitt uppe i min tv-lösa period NU as we speak och även om det hade varit retroaktivt är det klart att de kan dra av summan retroaktivt om de vill och om de inte bara var ute efter att jävlas med folk! De fakturerar samma summa varje gång, det kan INTE vara något som helst problem för dem att dra av X antal dagar på nästa faktura. Ett antal dagar, inget värre än så! Flyttanmälan är gjord, så de kan se både att och när jag har flyttat. Om de bemödar sig med att titta i historiken när det gäller mig så skulle de se en konflikt som uppstod för knappt ett par år sedan på grund av att "min" tv inte var min utan hyresvärdens som jag var inneboende hos.

Svenska staten och alla dess underhuggare i form av instanser och myndigheter är utan tvekan de största parasiterna vi har i det här landet, Radiotjänst, du är en av de värsta! Må du, högst tvivelaktiga instans, ruttna långsamt och med största möjliga smärta. Och för att citera Timbaktu: Må dina hårddiskar för evigt alltid krascha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar