måndag 29 augusti 2011

29/8:2

Första avsnittet av årets Robinson är avklarat och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Idag visade de bara de tolv tjejerna som är med. Jag tror att tre av dem är över 30 år, resten är snarare 25 år och yngre och det märks verkligen. Jag blir lite lätt störd av att de har samlat ihop en bunt unga tjejer och struntat i att ta med någon äldre kvinna med mer livserfarenhet som har något viktigt och användbart att tillföra en grupp. Det kändes lite irriterande att höra tjejernas konversationer som till stor del bestod av "Å ja ba wiiiii, vad äckligt och hon liksom ba typ men vi kötta på fast ja tänker inte bygga nåt jäkla hus, ja har semester typ."

De kan såklart utvecklas i kommande program och tv har som bekant en förmåga att vinkla personligheter väldigt mycket så jag tänker inte döma dem allt för hårt än. Dessutom dök det upp några till synes mycket vettigare tjejer efter halva programet och de verkade ha förmåga att styra upp ett och annat. Tjejer som hade lite jävlar anamma, skinn på näsan och ledaregenskaper.

Det blir intressant att följa det i alla fall. Allra mest ser jag fram emot när det börjar sändas varje lördag på prime time. Då är det dags att dra igång med ätandet av min klassiska robinsonmat: kycklingvingar och cole slaw. Det är det jag kommer äta till varenda avsnitt hela säsongen. Andra tv-program har andra maträtter dedikerade till sig, men nu är det robinsonmat som gäller ett tag, precis som de senaste fem, sex åren. Traditioner, ni vet. Viktiga grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar