onsdag 3 augusti 2011

3/8:1

Äsch, jag är mer hamster idag än jag var igår. Jag som hade tänkt åka till möbelaffären och spana idag får skjuta upp det igen. Förhoppningsvis kan jag åka i morgon istället. Jag misstänker att kinden inte tyckte om att en massa folk petade och tryckte på den igår och när jag sedan tömde var på kvällen blev det väl för mycket för den helt enkelt. Den är i alla fall inte speciellt varm och såret är bara lite lite rött, så svullnaden är det enda som stör. Hoppas det ger med sig snart igen. Tills dess får jag möbelspana på nätet istället.

På sätt och vis är det här bra för nu kan jag ta mig samman och åka till miljöcentralen med skräp som inte kan slängas på en vanlig miljöstation och jag kan bära ner de sista överflödiga pryttlarna till källarförrådet. Städa, sortera och organisera lite också kanske. Ägna mig lite åt Pälsboll som har fruktansvärt ont i sin kropp just nu. Sätta mig på en bänk i solen. Beta av några saker på min todo-lista. Skriva ett blogginlägg som är lite mer intressant än det här.

Jag måste bara nämna och hylla min mage också innan jag avslutar det här. Den tar sig verkligen an allt utan att klaga (undantaget gamla musslor) och bara jobbar på som den ska oavsett vad jag stoppar i den. Igår varnade en sköterska, läkaren och apoteksnissen för magproblem av penicillinet, bipacksedeln gör detsamma, likaså en snabb sökning på nätet, en extremt vanlig biverkning tydligen. Min mage säger dock inte någonting alls. Den arbetar glatt på med amoxicillintrihydrat, kaliumklavulanat, natriumstärkelseglykollat och andra outalbara ämnen utan att ens reflektera över att det kanske skulle kunna vara något att bråka om. Jag är så himla tacksam för det. Min fina, snälla mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar