måndag 1 augusti 2011

1/8:2

Jag får väl börja med att be om ursäkt för mitt supernegativa inlägg tidigare idag. Jag försöker oftast undvika att skriva såna inlägg, men just då kändes allting verkligen riktigt illa och jag hade ett behov av att spy ur mig lite galla. Nu känns det bättre igen. Svullnaden har gått ner lite och det gör inte riktigt lika ont längre, i alla fall inte för tillfället.

Det är några stycken personer som oroligt har hojtat om att jag måste gå till farbror doktorn om det är varmt och svullet och rött för att då kan såret vara infekterat, men jag köper inte riktigt det där. I skrivande stund är det ganska exakt två dygn sedan jag fick ett främmande föremål rakt in i kinden, ganska djupt in. Om min kropp inte hade reagerat med värme, svullnad och rodnad, DÅ hade det varit onormalt. Nu tror jag inte att det är onormalt alls. Kroppen har reagerat på att något inte är som det ska och gör sitt bästa för att göra sig av med eventuellt skräp och att åtgärda problemet. Än så länge ser jag inga tecken på att den inte klarar av det själv och ser därför ingen anledning att springa till vårdcentralen och visa upp det. Skulle det börja bråka om några dagar, vara sig en massa och bete sig allmänt illa, fortfarande vara svullet, kanske till och med svullna mer, och göra jätteont, då kommer jag kolla upp vad det är frågan om. Två dygn efter olyckstillfället finns det ingen anledning att börja måla f*n på väggen.

"Det kan ha kommit in främmande bakterier i såret!" Ja, jag skulle vilja påstå att det garanterat har kommit in främmande bakterier i såret. Främmande bakterier är dock inte detsamma som dödliga bakterier. Det är faktiskt inte ens det samma som farliga bakterier, det är bara bakterier som är främmande och som min kropp inte är van vid. Den kommer att göra sig av med dem, var så säkra. Har jag tur trimmar allt det här det mitt immunförsvar lite extra på kuppen. Jag har redan ett helt fantastiskt immunförsvar och jag vill påstå att det beror på att min kropp utsätts för både det ena och det andra och att den mycket sällan får någon hjälp med att lösa det. Övning ger färdighet och jag tror envist att det gäller immunförsvar också. Tills motsatsen är bevisad vägrar jag att tro något annat. Jag har stor tilltro till min kropp och dess självläkande förmåga.

Annars då? Jodå, jag har fått lite gjort idag. En ny olycksfallsförsäkring är fixad (helt oberoende av min hamsterkind, jag lovar!), Pälsboll har fått en fixaryggentid hos sin osteopat, jag har till min stora förskräckelse hittat ännu mer köksprylar i en flyttlåda, kycklingvingar är lagda i marinad och jag har anmält mig till två nya distansutbildningar. Jag är så himla sugen på att anmäla mig till några utbildningar till men jag vet inte hur jag ska göra med dem än. Precis innan jag började skriva här satt jag och tittade ut genom mitt stora fönster och funderade på om jag ska bli babysimsinstruktör eller första hjälpen- och HLR-instruktör, eller kanske både och. Får fundera på det lite till tror jag. Slappa lite, fundera lite, underhålla Pälsboll lite. Slödag kallas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar